• W polskiej szkole, na ogół  niezmiennie, realizuje się metody podawcze edukacji opartej na zasadach „pruskiego drylu”. Brak dostosowania warunków  nauki do potrzeb i możliwości współczesnego świata zubaża możliwości rozwoju uczniów i jest powodem niewykorzystania potencjału zdolności i możliwości dzieci i młodzieży.

    „Każde dziecko jest zdolne. Jak dostrzec indywidualny potencjał, pracując w szkole systemowej”, 23.10 g. 13:40-15:10, Anna Szulc – nauczycielka matematyki w Liceum w Zduńskiej Woli

  • Celem oddolnego ruchu Budzących Się Szkół jest dodawanie nauczycielom odwagi i zachęcanie ich do wejścia na drogę oddolnych zmian. Pokazując przykłady szkół, które stopniowo wprowadzają kolejne innowacje próbujemy zmniejszyć strach, jaki towarzyszy wszystkim zmianom. I wciąż od nowa przekonujemy, że zmiany systemu edukacji musimy dokonać sami.

    „Oczywistość czy herezja. W poszukiwaniu nowego modelu szkoły” – 24.10, g. 9-10:30, Marzena Żylińska – twórczyni ruchu „Budząca się szkoła”

  • Od ośmiu lat w Programie E(x)plory podziwiamy młodych innowatorów, ich pasje oraz niesamowite pomysły. Co zrobić, aby szkoła nadążała za potencjałem młodych ludzi? Jakie innowacje możemy wprowadzić w edukacji już dziś? O tym będziemy dyskutować podczas IX Kongresu E(x)plory 23 i 24 października. Zapraszamy edukatorów oraz przedstawicieli instytucji, firm i organizacji działających w obszarze edukacji!

    „Udział w projektach międzyszkolnych i międzynarodowych” 24.10, g. 10:40-11:40, Joanna Gogolińska Dyrektor Fundacji Zaawansowanych Technologii

Register

speakers

Organizer:

Patron:

:

:

:

:

contact