Edukacja czynna.

Dzieje szkół to nieustająca walka Dawida – edukacji opartej na stawianiu uczniom problemów do rozwiązania oraz Goliata – edukacji opartej na podawaniu uczniom wiedzy do odtwarzania. Uczenie się „na pamięć” nie jest złem, o ile jesteśmy w stanie (i mamy chęć) stworzyć taki model nauczania, w którym fundamentem jest rozwiązywanie zadań, a nie zapamiętanie rozwiązań. O ile w teorii takie „czynne” rozumienie celów edukacji cieszy się wielkim uznaniem, to w szkolnej praktyce, wzmacnianej natłokiem obowiązujących nauczycielki i nauczycieli treści programowych, wygrywa, po cichu albo z fanfarami, edukacja bierna, lubiana przez niemałą część środowiska nauczycielskiego. Jak  wzmocnić Dawida?

Prowadzący: Jan Wróbel, współzałożyciel i nauczyciel 1 Społecznego Liceum „Bednarska”, inicjator Bednarskiej Szkoły Realnej.